AC'er til Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråd

Vil du være en del af en politisk organisation, der arbejder med to vigtige velfærdsområder? Har du erfaring med sekretariatsbetjening og kendskab til enten handicappolitik eller det frivillige sociale område? Så er en af de ledige stillinger som AC’er i Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråds sekretariat måske noget for dig?

Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråds sekretariat søger lige nu AC’ere til at understøtte de to statslige råd med at arbejde for bedre forhold for henholdsvis mennesker med handicap og den frivillige sociale sektor. Stillingerne er i Nordjylland, hvor det øvrige sekretariatet også flytter til den 1. september 2019.

Hvem er du?

Du er optaget af at forbedre vilkårene for mennesker med handicap eller i den frivillige sociale sektor og kan indgå i et team med dygtige og ambitiøse kolleger, som sammen betjener Frivilligrådet eller Det Centrale Handicapråd. Derfor er det vigtigt, at du

  • Har erfaring med at arbejde i en politisk organisation og med politisk betjening, så du er fortrolig med rollen som embedsmand, og ved hvordan man betjener et politisk organ.

  • Er god til at formidle både i skrift og tale, så du kan formidle komplicerede problemstillinger på en enkel og forståelig måde i kort form.

  • Kan oversætte visioner og idéer til konkrete mandater, handlinger og indsatser, så rådets ønsker bliver til virkelighed. Det betyder, at du arbejder løsningsorienteret, sikrer fremdrift og tager ansvar for at opgaver kommer i mål.

  • Kender de politiske beslutningsprocesser og arbejdsmetoder enten gennem erfaring fra et ministerium, Christiansborg eller fra en interesseorganisation.

  • Tænker analytisk og kan gennemskue komplekse problemstillinger på samfundsniveau og komme med løsningsforslag til de to råd.

Vi forestiller os derudover, at du har en relevant samfundsvidenskabelig uddannelse på kandidatniveau, fx cand.scient.adm, cand.scient.pol eller tilsvarende og gerne et par års erhvervserfaring.

Hvad skal du lave?

Dine opgaver består af følgende:

  • Udarbejde notater, beslutningsoplæg og indstillinger til møder i Frivilligrådet eller Det Centrale Handicapråd.

  • Være ansvarlig for at udvikle og gennemføre indsatser vedrørende fx ensomhed, sammenhængskraft, bedre beskæftigelsesmuligheder, sundhed og tilgængelighed mv. , som er centrale elementer i rådenes arbejdsgrundlag.

  • Være med til at varetage rådenes interesser og samarbejdsrelationer over for politikere, organisationer, myndigheder og andre relevante aktører.

  • Udarbejde beredskab til formandsmøder med ministre, organisationer mv., der indeholder skarpe og præcise budskaber samt bidrage til presseberedskaber.

  • Tage del i den generelle opgavevaretagelse (praktisk og strategisk), der hører med til at være en mindre arbejdsplads.

Medarbejderen, der er tilknyttet det frivilligpolitiske team vil referere til sekretariatschefen, mens medarbejderen i det handicappolitiske team vil referere til souschefen.

 

Hvem er vi?

Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråd rådgiver børne- og socialministeren, Folketinget og andre centrale aktører om henholdsvis forholdene for mennesker med handicap, og hvordan vi sikrer bedre rammer og vilkår for frivillige og frivillige sociale organisationer. Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråd er uafhængige statslige råd, og er en del af Børne- og Socialministeriets koncern område.

Sekretariaterne for Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråd flyttede sammen i november 2016. Vi er organiseret som én arbejdsplads med to sekretariatsfunktioner. Vi er i alt 15 medarbejdere, der er organiseret i henholdsvis et handicappolitisk team, et frivilligpolitisk team, et kommunikationsteam og et administrationsteam under ledelse af en sekretariatschef. Vi har et uformelt arbejdsmiljø og dygtige og engagerede kolleger. Vi lægger vægt på en god og uformel omgangstone, faglig sparring og kvalitet i opgaveløsningen.

Som en del af regeringens plan for Bedre Balance II flytter Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråd til Brovst pr. 1. september 2019. Frem mod flyttedatoen vil ansættelsesstedet enten være i København (Bredgade 25, København K) eller i Aalborg afhængigt af, hvor du er bosiddende. Såfremt du er bosiddende i Nordjylland, må du påregne møder i København ca. 2 gange om ugen i overgangsperioden.

Sådan bliver du en del af holdet

Send din ansøgning og relevant dokumentation (Cv og eksamenspapirer)senest den 26. november 2018 til job@dch.dk, hvis du er interesseret i at arbejde for Det Centrale Handicapråd og til job@frivilligraadet.dk hvis du er interesseret i at arbejde for Frivilligrådet. I emnefeltet skriver du ’AC’er til Frivilligrådet’ eller ’AC’er til Det Centrale Handicapråd’.

Vi forventer, at afholde 1. samtaler i uge 49 og 2. samtaler i uge 50. Samtalerne foregår i både København og Aalborg. Mellem 1. og 2. samtale vil du blive bedt om at løse en faglig case.

Der er tale om en stilling på fuld tid med tiltrædelse hurtigst muligt, dog senest 1. februar 2019.

Ansættelsesområdet er Børne- og Socialministeriet med tilhørende institutioner. 

Du bliver indplaceret som fuldmægtig eller konsulent alt afhængig af kvalifikationer og i henhold til AC-overenskomsten. Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du kontakte sekretariatschef Ulrik Kampmann tlf. 20 71 80 30.

Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråd ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed, hvorfor alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.